Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u Vladi Republike Srbije Aleksandra Sofronijević danas je sa ambasadorom Narodne Republike Kine u Srbiji Li Mingom u probnoj vožnji drezinom prošla deonicom brze pruge od Vrbasa do Naumovićeva.
Sofronijević, koja je obišla i železničku stanicu u Subotici, istakla je da je prema izveštajima izvođača i stručnog nadzora, stepen fizičke realizacije na pruzi 100 odsto.
Tu se podrazumevaju donji i gornji stroj pruge, koloseci, kao i svi TT i SS sistemi, objasnila je ministarka i navela da na deonici od Novog Sada do Subotice, odnosno do državne granice sa Mađarskom, ima ukupno 73 inženjerska objekta koji su u potpunosti završeni.
Prema njenim rečima, radovi na staničnim zgradama nisu u potpunosti završeni.
Na deonici od Novog Sada do Subotice, odnosno do granice sa Mađarskom, ukupne dužine 108,7 kilometara, postoji 12 staničnih zgrada od kojih je pet, uključujući staničnu zgradu u Subotici, kao i železničku stanicu u Novom Sadu, na ponovnoj proveri, istakla je Sofronijević.
Želimo da budemo apsolutno sigurni u to da će sutra, kada se izda upotrebna dozvola za te objekte, oni biti potpuno bezbedni i sigurni za naše građane, rekla je ona, dodavši da je trenutno u toku provera statike cele zgrade na staničnoj zgradi Subotica, na objektu koji je pod zaštitom Zavoda za zaštitu spomenika kulture Subotica i koja je nepokretno kulturno dobro.
Sofronijević je objasnila da su se ovde pojavili podzemni tuneli i podrumi koji nisu bili obuhvaćeni projektnom dokumentacijom.
Ministarka je naglasila da se ulažu napori da se pruga pusti u rad u julu, a pošto je ovo međunarodna pruga, razgovara se o svemu i sa mađarskim partnerima.
Današnji dan me je ponovo uverio da je sve spremno. Ono što nije - neće biti pušteno, jer nam je bezbednost građana najvažnija. Ali, Srbiju svaki dan odlaganja puštanja ove pruge u saobraćaj mnogo košta, i to treba da imamo u vidu, ukazala je Sofronijević.
Ona je dodala da se paralelno sa radovima na proveri statike staničnih zgrada, radi i izmena potrebne pravne i tehničke dokumentacije, i naglasila da će paralelno biti vođeni i administrativni procesi, jer nijedan objekat više u Srbiji neće moći da se koristi ako nema izdatu upotrebnu dozvolu.
Da bi se to desilo, kako je naglasila, potrebno je da svi radovi budu u skladu sa građevinskom dozvolom i sa tehničkom dokumentacijom, tačnije sa svim onim što garantuje da će naši objekti biti sigurni i bezbedni jer su sigurnost i bezbednost ljudi najdragoceniji.
Ministarka je ponovila da se brza pruga neće pustiti u rad dok se ne izda upotrebna dozvola i navela da na celoj ovoj trasi koja je dugačka 108,7 kilometara postoji 15 deonica, i kako koja bude bila spremna tako će se podnositi zahtevi za izdavanje upotrebnih dozvola.
Tek po izdavanju svih upotrebnih dozvola biće omogućeno njihovo puštanje u rad, poručila je Sofronijević, ukazavši na to da se pregovara sa mađarskom stranom da se u budućnosti skrati vreme pasoške kontrole, odnosno da se ona obavlja u Beogradu ili u Budimpešti, ili dok traje putovanje vozom.
Li Ming je rekao da je projekat pruge Beograd-Budimpešta vodeći projekat inicijative "Pojas i put" i simboličan projekat praktične saradnje NR Kine i Srbije.
Verujem u to da ćemo uz veliki trud i rad obeju strana, moći uspešno da pustimo ovu prugu u saobraćaj i ispunimo konsenzus koji su postigli šefovi naših država - Aleksandar Vučić i Si Đinping, i time dati i svoj doprinos saradnji na izgradnji naše zajednice, poručio je on.